Atopisk eksem

Atopisk eksem

Vil du slippe for kløe, eksem og tør hud?

Og vil du i stedet have:

Overvej et forløb hos mig!

Døjer du med tør hud og atopisk eksem?  

Jeg har selv lidt af atopisk eksem i mange år, både på kroppen og i ansigtet. Så jeg ved, hvor generende det er. Men som ernæringsterapeut ved jeg også, hvordan man får det bedre.

For mig har kosten gjort en kæmpe forskel – meget større end alle de hormoncremekure, tjærebehandlinger og pillekure, jeg har været igennem. Mange af problemerne kommer nemlig indefra, fra den mad vi spiser. 

Hvordan får man det så bedre?

Når jeg arbejder med atopisk eksem, kikker jeg bl.a. på følgende:

  1. Spiser du noget, du ikke tåler? Det er ofte et problem, når man har eksem, og det er vigtigt, at vi får det identificeret. 
  2. Mangler du sunde fedtsyrer, vitaminer, mineraler eller andre næringsstoffer? 
  3. Fungerer din fordøjelse optimalt, eller skal vi støtte den lidt?
  4. Har du ubalancer i dit tarmsystem eller din tarmflora?
  5. Har du problemer med at afgifte?  

Uanset hvad, kan jeg hjælpe dig med at finde årsagen til din atopiske eksem og tilrette din kost, så du får en flottere hud og slipper for den irriterende kløe.

Jeg har hjulpet virkelig mange kunder med atopisk eksem – både voksne og børn (se eksempler under kundeudtalelser).

Så overvej om jeg også skal hjælpe dig. 

Det lyder måske meget kompliceret, men det er det ikke.
Du får en handlingsplan, som er nem at gå til. Og jeg følger dig tæt i hele processen.

Din egen plan

Det er vigtigt at sige, at der på ingen måde er tale om en standardplan. Der kan være mange forskellige årsager til eksem samt irriteret og tør hud, så det handler om at finde ud af, hvad der provokerer DIG og arbejde med at rette op på ubalancerne, så du får det bedre. 

Din handlingsplan vil være tilpasset dine udfordringer og din situation. Den vil også være tilpasset din hverdag, så det bliver så nemt at gå til som overhovedet muligt.

Er det ikke besværligt?

Nej, det er det ikke. Jeg hjælper dig med at finde ud af, hvad der er galt, og du får nemme værktøjer til at få eventuelle kostændringer indarbejdet i din hverdag.

Du behøver ikke leve fanatisk. Det er ikke det, det handler om.

Det handler i stedet om, at du lærer, hvordan du kan STYRE dine symptomer, i stedet for at de styrer dig.  Det giver en stor lettelse og frihed i det daglige.

Hvad koster det?

Du kan godt købe enkeltkonsultationer, men det, der virker bedst, er helt klart et forløb, f.eks. et 6 eller 12 ugers forløb. 

Et helt 6 ugers forløb - inkl. support - koster kun kr. 2.475,-

Gratis samtale - book tid nu!

Book tid online her. 

Hvis du er i tvivl, om det er noget for dig, så ring eller skriv til mig på tlf. 5168 5964 eller spisdigfrisk@outlook.dk  - eller book en GRATIS afklarende samtale (15 min.) via formularen nederst på siden. Det er helt uforpligtende. 

Hvad siger kunderne?

For første gang nogensinde har vi en pige, der står og smiler uden eksem rundt om øjnene og på halsen 😍 Så tak til dig! Vi havde været igennem et forløb gennem sygehuset, hvor vores datter blev testet for allergier. Disse tests viste ikke noget, og vi blev sendt hjem med ordene “I må acceptere, at Vigga har eksem, og der ikke er andet at gøre end at smøre hende”. Men nu har vores datter fået det markant bedre. Hun har ikke længere eksem i så voldsom grad som før, og hun har meget mere energi. Så jeg er meget tilfreds! Fra begyndelsen har jeg været meget tryg ved dine kompetencer og viden.
Mia S.
Det vilde er, hvor stor en forskel, det har gjort for min hud. Der er virkelig kommet ro på. Første session gav mig meget forståelse og indsigt. Din handlingsplan gjorde det nemt at følge og guidede en til, hvad man skulle købe for at komme godt fra start (kosttilskud, alternativer, gode råd for at kunne overholde planen). Derudover var det også lidt som en terapi session bare at kunne dele sin symptomer, frustrationer og problemer, og at du faktisk havde kendskab til det og havde oplevet det før med andre klienter. Du har også været hurtig til at svare på mail i forløbet, og det har holdt motivationen oppe. Så jeg har været meget tilfreds. Synes kombinationen med en test og dig fungerede rigtig godt og gjorde, at jeg fik maksimalt ud af det.
Sofie S.
"I forbindelse med mange års gener med eksem og astma, samt et mål om at træne op til 100km DM i løb tog jeg kontakt til Marianne. Efter mit forløb hos Marianne har jeg ikke har haft problemer med eksemen, eller mærket noget til min astma. Min træning frem imod 100km DM har forløbet fantastisk, hvilket resulterede i en 3. plads. Efter DM i 100km havde jeg en uge, hvor jeg ikke spiste efter Mariannes kostplan, men derimod en del junkfood og forarbejdet mad. Dette resulterede i tilbagevendende eksem samt træthed og manglende overskud. Så jeg vil forsætte med Mariannes kostplan, da det har hjulpet mig med dagligt overskud samt forbedret min eksem betydeligt."
Mike Andersen
Som 48-årig begyndte jeg pludselig at få uforklarlig kløende u-udholdeligt eksem. Jeg har aldrig haft den slags før, og hverken min egen læge eller hudlæge kunne finde en forklaring på det. Jeg søgte derfor efter hjælp flere steder på nettet og faldt over Mariannes hjemmeside, som efterfølgende har ændret alt for mig. Mit eksem er ikke bare næsten forsvundet, men jeg er blevet så meget klogere på, hvor stor en indflydelse kost har på vores generelle helbred, og ordlyden; "alt med måde" giver så meget mening for mig. Derudover er jeg blevet så meget klogere på det at være histaminintolerant, og hvordan kroppen reagerer på histaminholdige fødevarer, jo mere den er i ubalance. Det giver mig en kæmpe frihed, at jeg har lært at "læse" min krop, takket være Marianne. Til folk, der døjer med uforklarlige symptomer, vil jeg til enhver en tid anbefale at tage en snak med Marianne. Hun er meget lyttende, forstående, giver sig god tid, og så har hun bare en kæmpe viden inden for sit felt - tak for dig Marianne 🙂
Line Emilie Petersen
KÆMPE ros og tanker herfra! Jeg er ikke mere er 100% stresset over, hvad jeg kan spise og ikke ikke. En kæmpe befrielse og meget større selvtillid igen, nu da jeg ikke har udslæt mere 😀 Du har været min "lifesaver" uden tvivl - jeg skænker dig en tanke dagligt, når jeg kigger mig selv i spejlet <3
Lone Winther Justesen
Det er ufatteligt, hvad kosten kan gøre! Jeg er ikke oppustet og utilpas i min krop længere. Men det vigtigste af alt er, at mit eksem er blevet meget mindre, og at jeg kan gå glad i seng igen. Når man er dybt ulykkelig og udmattet over, at ens krop ikke vil, som man ønsker, så har man behov for støtte – og den gav du mig. ​
Stefanie O.
"Hvor ville jeg ønske, at jeg havde fundet hende noget før". Sådan var mine tanker allerede en uge inde i forløbet med Marianne. Nu er mit forløb færdigt, og mit eksem er næsten ikke til at se, og min astma er pist forsvundet. Marianne har hjulpet og guidet mig til en sundere livstil og givet mig en fornyet energi. En kæmpe tak og anbefaling herfra!
Irina Kilic
Jeg kan varmt anbefale et forløb - alle burde gøre det! Jeg har fået blandt andet mere energi og overskud. Allerede en uge efter kunne jeg mærke forskellen på mange områder: søvn, krop, hår og især huden. Jeg har også tabt mig uden at føle at man har været på kur. Nu, hvor jeg er færdig med forløbet, fortsætter jeg med at bruge planen som min guide i min hverdag, samt alle de gode råd jeg har fået undervejs. Man kan ikke lade være.
Sandra Andersen
Efter et rigtig godt og motiverende forløb med Marianne, har jeg kun rosende ord! Hun giver gode og simple redskaber til at få ændret dårlige vaner. Hun er meget kompetent, dygtig og engageret. Jeg har fået ændret kostmæssige vaner, som har haft positive indvirkninger på min astma, allergi og eksem. Hvis man har spørgsmål, er hun med det samme klar til at hjælpe. Jeg kan virkelig anbefale et forløb med Marianne.​
Lærke Stenum Hagelskjær
Efter 3 uger er min hud i ansigtet helt perfekt. Min energi er virkelig god, og jeg føler, at jeg har fået bedre overblik og bedre hukommelse. Jeg har ikke hovedpine mere og er heller ikke så opspændt i nakke og skuldre på samme måde som før. Der er heller ingen oppustethed, og jeg har fået flad mave. Det er virkelig en fantastisk fornemmelse.
Sophie W